System CMS umożliwia tworzenie stron internetowych z prostym interfejsem. Dzięki niemu możemy budować witryny bez znajomości języków programowania. Z jakich platform CMS warto korzystać? Przedstawiamy najpopularniejsze.
CMS (z ang. Content Management System) to system zarządzania treścią, czyli specjalne oprogramowanie, dzięki któremu możemy stworzyć stronę i sklep internetowy, a później je modyfikować. Aby sterować swoją witryną, nie musimy posiadać wiedzy na temat kodowania i programowania. Wystarczy, że wybierzemy odpowiednią dla naszego sklepu online platformę CMS.
Do klasycznych i najpopularniejszych systemów CMS zaliczają się WordPress, Joomla! oraz Drupal. Te platformy świetnie się sprawdzą, jeżeli chcemy prowadzić bloga lub standardową stronę internetową. Jeśli jednak zależy nam na stworzeniu sklepu online, powinniśmy wybrać platformę e-commerce. Wśród najlepszych rozwiązań tego rodzaju możemy wymienić: PrestaShop, Magento i WooCommerce.
PrestaShop można uznać za jedną z najbardziej popularnych platform e-commerce na rynku. System można bezproblemowo wdrożyć i skonfigurować w dość krótkim czasie. Jest łatwy w obsłudze, ale posiada bogaty katalog rozszerzeń (nie tylko płatnych, lecz także darmowych), dzięki którym usprawnimy funkcjonowanie sklepu internetowego.
Dlaczego warto korzystać z PrestaShop? Za wyborem tej platformy przemawia przede wszystkim prosta optymalizacja pod SEO. Samodzielnie wykonamy linkowanie wewnętrzne, zoptymalizujemy metadane albo stworzymy metaopisy do produktów i podstron. PrestaShop umożliwia również personalizowanie adresów URL, połączenie z serwisem Allegro i platformami porównującymi ceny czy automatyczne przekierowanie produktów i kategorii w przypadku zmiany adresu URL.
Platforma Magento szybko stała się światowym liderem wśród rozwiązań e-commerce. System oferuje wiele konfiguracji, więc sprawdzi się w przypadku szczególnie złożonych projektów, które wymagają wysokiej personalizacji. Jeśli chcemy wykorzystać cały potencjał platformy, powinniśmy stworzyć solidną infrastrukturę. W przeciwieństwie do prostego w obsłudze systemu PrestaShop uruchomienie Magento wymaga już pewnej wiedzy technicznej i wstępnego przygotowania. Dobrym rozwiązaniem może być wdrożenie platformy Magento na prywatnym serwerze wirtualnym (VPS) bądź na serwerze dedykowanym.
WooCommerce posiada silnik sklepu typu open-source i jest w pełni zintegrowane z WordPressem, czyli narzędziem, które zostało zaprojektowane z myślą o tworzeniu blogów. Dzięki takiej integracji WooCommerce oferuje zaawansowane rozwiązania, dodatkowe darmowe i płatne rozszerzenia, a także liczne wtyczki, które umożliwiają szeroką personalizację i ułatwiają zarządzanie sklepem internetowym oraz sprzedażą. Platforma sprawdzi się zwłaszcza w przypadku witryn, których główne zadanie polega na proponowaniu treści, a sklep online jest powiązanym elementem e-commerce.
Korzystanie z WooCommerce wymaga podstawowej wiedzy technicznej, jeśli chcemy zarządzać dodatkowymi modułami i utrzymać wysoki poziom bezpieczeństwa systemu. Platformę można uznać za pośrednie rozwiązanie pomiędzy prostym PrestaShop a bardziej zaawansowanym Magento.
Zdj. główne: Mediamodifier/pixabay.com